Service & onderhoud

Klantenservice

Nu je zonnepanelen zijn geïnstalleerd kun je starten met het opwekken van je eigen duurzame energie. Het kan natuurlijk dat je nog vragen hebt over jouw zonnepaneleninstallatie. Op deze pagina vind je onder andere informatie over monitoring, onderhoud en het melden van een schade of storing. Onze afdeling Service staat klaar voor al je vragen over je zonnepanelen. Ben je klant bij Sunforce en heb je een vraag? Kijk dan eerst op onze servicepagina of raadpleeg onze storingschecker (binnenkort beschikbaar). Mogelijk staat het antwoord er al tussen en ben je snel geholpen. Je kunt er ook zelf een nieuw ondersteuningsticket indienen en je vraag of storing naar ons opsturen. Uiteraard nemen we daarna contact met je op. Vind je niet wat je zoekt? Neem dan contact met ons op. We staan elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur voor je klaar!

Onderhoud

De aanschaf van zonnepanelen is een lange termijn investering. Je wilt natuurlijk dat je zonnestroomsysteem zo lang mogelijk optimaal blijft presteren. Om een kwalitatief hoogwaardig en rendabel zonnesysteem te waarborgen, biedt Sunforce een pakket onderhoudsdiensten voor het onderhoud aan. Zo kun je zorgeloos en optimaal profiteren van de zonnestroom die door je installatie wordt opgewekt.

Pakketten onderhoudsdiensten service en onderhoud

Voor het onderhoud bieden wij vier diensten aan: periodieke inspectie, monitoring & storingsafhandeling, zonnepanelen reiniging en termijn keuringen. Met dit totaalpakket ben je ervan verzekerd dat je installatie altijd blijft voldoen aan de meest actuele veiligheidseisen en installatierichtlijnen. Bovendien zorgen wij ervoor dat je zonnepanelensysteem maximaal blijven renderen tijdens de hele levensduur.

Waarom is onderhoud aan je zonnepanelen zo belangrijk?

Sunforce duurzame energietechniek dakfoto monteur zonnepanelen Purmerend installeren

Onderhoudscontract

Wil je ervan verzekerd zijn dat jouw zonnepanelen-installatie altijd optimaal werkt? En je dus altijd het hoogste rendement uit je investering haalt? Dan kun je bij Sunforce een onderhoudscontract afsluiten. Wij houden de systemen in de gaten en berichten je in het geval van een storing. Komen wij de storing oplossen op locatie, dan ontvang je korting op de arbeidsloon. Je ontvangt ook rapportages en een jaarlijkse scan van de zonnestroomopbrengst. We analyseren of jouw daadwerkelijke jaaropbrengst overeenkomt met de verwachte opbrengst van je systeem en die van vergelijkbare systemen. Zo houden wij in de gaten of je zonnepanelen optimaal presteren. Om het solarsysteem te kunnen onderhouden moet de omvormer wel online zijn. 

Onze onderhoudsdiensten

Basic monitoring

Bij elke installatie wordt de omvormer aangesloten op het internet. Je krijgt toegang tot het monitoringsportaal met één of meerdere e-mailadressen. Hiermee is vervolgens via een browser of app toegang tot een overzicht van de opbrengsten mogelijk. Je kunt nu zelf bekijken hoeveel kWh-stroom de zonnepanelen opbrengen en of er foutmeldingen worden aangegeven. Alle klanten van Sunforce krijgen deze monitoringsfunctie.

Proactieve monitoring

Fouten en storingen kunnen wij oppikken via de actieve monitoring van je systeem. Wij houden je systeem 24/7 in de gaten en alarmeren je bij mogelijke storingen. We zijn in staat om eventuele fouten op verschillende niveaus op te pakken. Bijvoorbeeld bij uitval van een paneel of zelfs het complete systeem. Indien nodig nemen wij contact met je op voor een snelle oplossing.

Rapportage

Je ontvangt halfjaarlijks een heldere rapportage over het functioneren van het systeem. Met daarin de opbrengsten van het afgelopen jaar, je opbrengst vergeleken met andere systemen en een rapportage over eventuele foutmeldingen. Hiermee blijf je zelf ook op de hoogte van de status van je systeem. Als aanpassingen handig blijken omdat je over de jaren heen minder efficiënt presteert dan kun je dit ook zien. Dit kan bijvoorbeeld de noodzaak met zich meebrengen om een zonnepaneel te verplaatsen bij verandering in schaduwval. Deze rapportages worden tegelijk opgemaakt met de jaarlijkse diepgaande analyse.

Jaarlijkse diepgaande analyse op afstand

Voor elk systeem maken wij een opbrengstverwachting. Op afstand evalueren we je systeem op basis van deze opbrengstverwachting. Grote fouten pikken we op middels onze proactieve monitoring. Kleinere fouten, zoals het uitvallen van een deel van een zonnepaneel, kunnen we uitlezen op basis van jaaropbrengsten en specifieke registraties op systeemniveau. Ook kleinere fouten die geen directe alarmmelding opleveren kunnen we zo alsnog oppikken.

Inspectie

Jaarlijks plannen we een bezoek op locatie om de staat van de installatie op te nemen. Tijdens deze inspectie controleren wij het systeem op zichtbare fouten, zoals schades, vuil of gevaarlijke situaties. Maar ook op minder zichtbare fouten, zoals isolatiefouten in kabels en productiecijfers. Dit combineren we met de jaarlijkse diepgaande analyse op afstand. Hiermee zorgen we ervoor dat je systeem in de toekomst goed blijft functioneren.

Servicebezoek op locatie

Veel vragen zullen wij allereerst beantwoorden en hopelijk oplossen op afstand. Voor garantievragen zullen we dan bijvoorbeeld contact opnemen met de producent. Soms is er een bezoek nodig, bijvoorbeeld voor wijzigingen aan het systeem, foutoplossing op locatie en vervanging van onderdelen. Blijkt een fout onder de installatiegarantie te vallen dan brengen wij geen kosten in rekening. Kosten voor het leveren van productgarantie brengen wij ook niet in rekening zolang je installatiegarantie hebt (2 jaar). Heb je een defect product en heb je geen installatiegarantie meer, maar nog wel productgarantie, dan regelen we een vervangend product vanuit de fabrikant. De arbeidsuren voor vervanging brengen we dan in rekening, maar het product zelf niet.

Overzicht

Zelf doen Onderhoudscontract Particulier Onderhoudscontract Zakelijk
Basic monitoring
Toegang tot de monitoring wordt verzorgd
Proactieve monitoring
Wij houden je systeem in de gaten en alarmeren binnen 2 werkdagen bij een storing
Meerprijs
Rapportage
Je ontvangt halfjaarlijks heldere rapportages over het functioneren van het systeem
Jaarlijks diepgaande analyse
Op afstand lezen wij in diepte uit of je systeem naar verwachting presteert
Jaarlijks inspectie
Op locatie doen wij een visuele inspectie
Korting op servicebezoek op locatie
Voor aanpassingen, extra onderhoud en andere bezoeken rekenen we arbeidskosten + voorrijkosten
Eerste 2 arbeidsuren per jaar gratis Eerste 4 arbeidsuren per jaar gratis
Gratis Op aanvraag Op aanvraag

Onderhoud aan niet- Sunforce installaties

We worden regelmatig gebeld voor een storing aan een installatie die niet door Sunforce is aangelegd. De oorspronkelijke installateur bestaat dan niet meer of is elders opnieuw begonnen. De vraag is of wij de storing kunnen oplossen. Uiteraard kunnen wij dat, maar wel onder de voorwaarde dat we de installatie eerst ‘up to standard’ maken. Heb je interesse of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Blijvend genieten van je zonnepanelen

Jarenlange ervaring en zorgvuldig opgebouwde kennis zorgen ervoor dat Sunforce dé zonnepanelenspecialist is die adviseert en zorgt voor de installatie en het onderhoud van je zonnepaneelinstallatie. Wij dragen er graag aan bij jouw solarsysteem in topconditie te houden.

Sunforce service en onderhoud zonnepanelen Purmerend dak monteurs installatie

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.